Prestiżowe wyróżnienie dla Lotniska Chopina

Warszawa, 24 kwietnia 2017 r. Gala wręczenia nagród w konkursie Routes Europe 2017 Marketing Awards w Belfaście okazała się szczęśliwa dla Lotniska Chopina. Port otrzymał wyróżnienie w kategorii lotnisk obsługujących rocznie od 4 do 20 milionów pasażerów.

Lotnisko Chopina w Warszawie miało bardzo silną konkurencję. Na tzw. krótką listę w kategorii portów, obsługujących od 4 do 20 mln pasażerów rocznie, zakwalifikowały się lotniska w Budapeszcie, Bonn-Kolonii, Larnace, Marsylii oraz Birmingham. Wygrali Brytyjczycy, a największy port lotniczy w Polsce uzyskał prestiżowe wyróżnienie. Nie po raz pierwszy. Z podobnym wyróżnieniem przedstawiciele warszawskiego portu wracali już w 2011 r. z Cagliari oraz w 2012 r. z Tallina.

Będziemy podejmować dalsze wysiłki, by w tym roku powtórzyć zeszłoroczne osiągnięcia. Będziemy do tego dążyć we współpracy z naszymi obecnymi partnerami i przekonywać nowych, których profil działalności i obsługiwane rynki docelowe odpowiadają strategii rozwoju Lotniska Chopina jako silnego portu przesiadkowego w regionie” powiedział Grzegorz Michorek, dyrektor biura sprzedaży Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze, które zarządza Lotniskiem Chopina w Warszawie.

Nagrody Routes Marketing Awards przyznawane są od 20 lat na podstawie głosowania linii lotniczych. Przewoźnicy wybierają lotniska, które dostarczają im najlepsze usługi marketingowe. W tej edycji Lotnisko Chopina doceniono za pozyskanie dwóch nowych przewoźników. W 2016 r. trasę do Pekinu uruchomiły linie Air China, a do Toronto – Air Canada Rouge. Dostrzeżono również dynamiczny wzrost liczby nowych tras oraz całkowitej liczby pasażerów. W 2016 r. port odprawił blisko 12, 8 mln osób – o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r. Obecnie z lotniska oferowanych jest około 100 tras. (TC)

Post Comment